top of page

Jesienią zapraszamy Was do weekendowego (21-23.10.2022) zwiedzania najcieplejszego regionu Polski, czyli ściany zachodniej. Zaplanowaliśmy przepiękne kręte drogi Parków Narodowych (Park Ujścia Warty) i Krajobrazowych (Park Dolnej Odry), oraz niesamowite atrakcje do zwiedzania.
W programie:
- Punkt widokowy w Trzęsaczu,
- Latarnia Morska w Świnoujściu,
- Stawny Młyn,
- Międzyrzecki Rejon Umocniony (to ponad 80 km podziemnych chodników),
-Twierdza Kostrzyn to historia najbardziej zaciętej bitwy przy szturmie przez Odrę,
-Cedyński Park Krajobrazowy i jego niesamowite asfalty,
-Stare Łysogórki.
-miejsce bitwy pod Cedynią i największa rzeźba Orła w Polsce,
-Park Narodowy Ujścia Warty i jego punty widokowe.

 

Główną atrakcją tego wyjazdu będzie ponad 3 godzinne zwiedzanie wraz z przewodnikiem Międzyrzeckiego Rejonu Umocnień. 
Podziemia Międzyrzeckiego Rejonu Umocnionego (MRU) są cennym zabytkiem sztuki fortyfikacyjnej XX w. i atrakcyjnym obiektem turystycznym regionu lubuskiego jako największe w Europie pozostałości fortyfikacji.
Fortyfikowanie MRU rozpoczęło się w 1936 r., a już do wybuchu wojny Niemcy wybudowali 106 żelbetonowych bunkrów, w tym 21 połączono siecią podziemnych tuneli o łącznej długości ponad 30 kilometrów i głębokości do 40 metrów. Potężny system fortyfikacji, uzupełniony zaporami miał zabezpieczyć najważniejszy odcinek wschodniej granicy Niemiec. Stał się, po Linii Maginota, jednym z najciekawszych kompleksów fortyfikacyjnych w Europie.
Międzyrzecki Rejon Umocniony rozciąga się na przestrzeni blisko 80 kilometrów pomiędzy Gorzowem Wielkopolskim a Zieloną Górą. Labirynt tuneli, dworców kolejowych i hal, wybudowanych kilkadziesiąt metrów pod ziemią, fascynuje rozmachem przedsięwzięcia, nowatorskimi rozwiązaniami technicznymi.
Militarny system umocnień wzmocniony zaporami, zbudowanych został przez Niemców w latach 1934–1944 dla obrony wschodniej granicy. Zaliczany jest po Linii Maginota do najciekawszych europejskich kompleksów fortyfikacyjnych. O jego budowie, podobnie jak w przypadku słynnych umocnień na granicy Francji, zadecydowała błędna ocena przyszłej strategii prowadzenia wojen. Budowy fortyfikacji nigdy nie zakończono zgodnie z opracowanymi planami. Do wybuchu drugiej wojny światowej zrealizowano około jedną trzecią założeń. Prace zostały wstrzymane na rozkaz Hitlera w 1938 roku z uwagi na wysokie koszty i zmianę doktryny wojennej. Wojnę pozycyjną zastąpiła blitzkrieg. Podczas wojny podziemne tunele zaadaptowane zostały przez firmę Daimler-Benz na pomieszczenia fabryczne, w których produkowano i naprawiano silniki lotnicze. Fortyfikacje odegrały pewną rolę w styczniu 1945 roku, powstrzymując przez trzy dni natarcie wojsk radzieckich, co ułatwiło Niemcom zajęcie pozycji obronnych na linii Odry. Po wojnie, na krótko, część obiektów służyła celom wojskowym, wiele wysadzono w celu pozyskania stali pancernej. W planach wykorzystania budowli było także przeznaczenie części podziemi na magazyny odpadów radioaktywnych.
Dzień 1. Pierwszym punktem naszego wypadu będzie punkt widokowy w Trzęsaczu. Odwiedzimy także latarnie morską w Świnoujściu i Stawa Młyn. Na koniec dnia cieszyć nas będą malownicze widoki dolnej Odry. Zatrzymamy się na 2 noce w obiekcie o wysokim standardzie gdzie czekać na nas będzie wspólna kolacja z małymi atrakcjami.
Dzień 2. Zaczniemy od punktów widokowych Park Narodowy "Ujście Warty". Kolejnym punktem programu będzie zwiedzanie Twierdza Kostrzyn o niesamowitej historii. Odwiedzimy także Cedyński Park Krajobrazowy z jego genialnymi asfaltami i największą w Polsce rzeźbę Orła upamiętniającą miejsce bitwy pod Cedynią. Tego dnia przejedziemy 245 km.
Dzień 3. Rozpoczniemy od zwiedzania Międzyrzecki Rejon Umocniony Muzeum Fortyfikacji i Nietoperzy w Pniewie. Trasa zwiedzania w towarzystwie przewodnika zaplanowana jest na 3h. Po takich wrażeniach ruszymy w drogę do Gdańska. Droga będzie przebiegać przez Drawski Park Krajobrazowy, a dalej drogą nr 20. Na trasie czekać będą na nas przepiękne winkle zaczynające się w Miastku. Tego dnia przejedziemy 470 km.
Do celu dotrzemy ok 20:00.
Decydując się na naszą wyprawę gwarantujemy Ci w cenie 2 noclegi ze śniadaniami (pokoje 2 osobowe) w obiekcie o wysokim standardzie, grill party pierwszej nocy, zwiedzanie powyższych atrakcji, przewodnika na zaplanowanych trasach.

Ubezpieczenie w Turystycznym Funduszu Gwarancyjnym i Turystycznym Funduszu Pomocowym.

Płatność możliwa jest w ratach.
Koszt wyjazdu to:
- w przedsprzedaży do 30.07.22 - 1250 zł za osobę
- w przedsprzedaży do 31.08.22 - 1450 zł za osobę,
- w sprzedaży od 1.09.22 - 1650 zł za osobę.
Za dopłatą (350 zł) możliwy jest nocleg w pokoju jednoosobowym.
 

Firma ,,Filip Kozioł Free Mind (nip: 9281855317) jest właścicielem marki MotoTrek pl i posiada uprawnienia i dokumenty wymagane do prowadzenia działalności turystycznej w oparciu o ustawę o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych z dnia 24.11.2017 r. (Dz.U.2017.2361 z dnia 2017.12.18), w tym zaświadczenie o wpisie do Rejestru Organizatorów i Pośredników Turystycznych Marszałka Województwa Pomorskiego.

Centralna Ewidencja Organizatorów Turystyki i Przedsiębiorców Ułatwiających Nabywanie Powiązanych Usług Turystycznych (CEOTiPUNPUT) wpis pod numerem ewidencyjnym: 28327, numer wpisu o rejestru: 793.

„Regulamin FREE TOUR: Moto Trek - Filip Kozioł Free Mind nie odpowiadają za straty materialne oraz ewentualne szkody na zdrowiu uczestnika powstałe na skutek udziału w wycieczce/wydarzeniu. Każdy uczestnik wycieczki/wydarzenia bierze w niej udział na własną odpowiedzialność.Każdy uczestnik wycieczki/wydarzenia ponosi pełną odpowiedzialność finansową, cywilną i prawną za ewentualne straty i szkody w stosunku do innych uczestników wycieczki/wydarzenia oraz ich sprzętu, a także za straty i szkody wyrządzone w stosunku do osób trzecich i ich mienia w trakcie wycieczki.Moto Trek - Filip Kozioł Free Mind nie ponoszą odpowiedzialności za zachowanie uczestników w trakcie wycieczki/wydarzenia. Oznacza to, że każdy uczestnik ponosi odpowiedzialność karną i cywilną za własne zachowanie.Każdy uczestnik wycieczki/wydarzenia powinien posiadać ważne polisy ubezpieczeniowe niezbędne do możliwości poruszania się motocyklem lub innym pojazdem mechanicznym po drogach. Odpowiedzialność za brak ważnych polis obciąża wyłącznie uczestnika wycieczki.
Moto Trek - Filip Kozioł Free Mind zastrzega sobie prawo wprowadzenia zmian w programie i doborze hoteli mając na uwadze zachowanie najwyższej jakości realizowanego wyjazdu.
Free Tour Zachodniej Polski 10_2022.jpg
bottom of page